reklama

Klietka bláznov alebo Blbec na večeru?

10.kapitola, II.zväzok

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

S Gabom vystupujeme hore schodami, on sa snaží o elegantnú chôdzu v japonských drevákoch. Ponožky sa mu v nich brutálne šmýkajú, no nezahreší ani raz. Chytím ho pod pazuchu, zamotám sa pri tom do rukáva jeho kimona. Sekundu lavírujeme obaja na poslednom schode, až konečne bez úrazu odomykám byt. 

V predsieni sa na nás vyvalí mix vôní. Som strašne zvedavá aj hladná na jedlo, no ešte viac na Jurovu tvár, keď zočí zagejšovaného Gaba. Dúfam, že si Juro z neho nevystrelil. To by ma fakt naštval! Nie, určite nie. Bude mať aj on na sebe ženské šaty? Objavím sa dnes v Klietke bláznov? Budem dnes večerať s Tootsie? Marilyn? Xenou? Myslím, že po gejši ma dnes už nemá čo prekvapiť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Gabo si, ako správna gejša, dreváky vyzuje už na prahu. "Dám ti ich radšej dovnútra," poviem. Ja si z úľavou vyzujem vysoké sandály. Obaja vstupujeme do kúpeľne. Umývame si naraz ruky. Je to ako v škôlke: bojujeme o mydlo, odtláčame sa a fŕkame. Keď sa nám stretnú pohľady v zrkadle, usmejeme sa. Líčenie sme si akoby zázrakom obe uchránili :)

Vojdeme do kuchyne. Je už prestreté. Juro je nám otočený chrbtom, čosi mieša na sporáku. Na hlave má vysokú kuchársku čiapku. Áno, v mojej fantázii by mal len to... Teraz, našťastie, je aj oblečený. Gabo vyloví zo záhybu kimona ryžové víno. Mitbringsel. "Moje meno Čo-Čo-San," povie Gabo. Najprv rozmýšľam, čo tu kokce. Aha, asi postava z opery. No, bude dnes sranda aj s čočou, pomyslím si.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Juro sa k nám obráti a vyvalí oči. Chvíľu je ticho a potom sa aj s varechou v ruke pokloní gejši a povie: "Koňačúha!" Gabo sa mu pokloní po japonsky a jemne mu odpovie: "Koničiua." Aha, tak sa pozdrav povie správne. Varechou, na ktorej stále visí kus papriky, dostávame nemý Jurov pokyn, že môžeme zasadnúť k stolu.

Na stole je stará známa mrkvička nakrájaná na paličky, aj vtáčí zob slnečnicových a tekvicových opečených zrniečok. V 5litovej fľaši je domáca uhorková limonáda s krúžkami citrónov a lístkami mäty. V nej žufaňa na naberanie. V ošatke sú pagáčiky, na tanieri domáce syrové korbáčiky. 

Ja sedím tak, že vidím na Jura, takže môžem premýšľať, či tým Ratatouille myslel, že pod kuchárskou čiapkou má myšacu, ktorá mu šklbe vlasy, aby vedel, kedy soliť. Alebo ozaj pripravuje dusenú zeleninu podľa známeho receptu. "O minútku budem podávať prvý chod," oznámi nám Juro s gráciou šéfkuchára. Neviem, strašne mi to pripomína relácku Prestreté. Ale tam tuším nemali pri stole karneval...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je koniec leta, nie je čas prevlekov, teda fašiangy ani halloween, to len u nás je dnes večer červený koberec. Ak by som mala vybrať svoj obľúbený film či postavu, kým by som bola? Mám rada film Voda pre slony. Ale kde teraz narýchlo zoženiem ušatého 5 tonového Dumba. Titanik bol tiež super, ale nebudem sa tu promenádovať len v srdiečkovom náhrdelníku... Nekonečný príbeh! Na princeznú som stará a nočný hejkal mal tuším len jeden zub. Dám to na klišácku Marilyn: Hepy bŕzdej, mistr prezideeent? To by som musela byť v záclone.... To radšej nie!

Juro oklepe varechu o kastról. "Hotovo, mládež," oznámi a dá si dole kuchársku čiapku. Myšaca tam (už?) nie je. Len nech nie je v hrnci, pomyslím si. Juro znalecky poťažká prinesenú pálenku od gejši. Naleje do troch kalíškov, podá mne aj Gabovi štamprlík saké, lupneme ho "na zdravie", ale asi aj na guráž. Ja ponalievam limonádu do pripravených pohárov, nech som aspoň trochu príčinlivá. Sem tam žblnkne citrón von zo žufany do pohára, aj na obrus. Chalani sa tvária, že si to nevšimli. Milé!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Jedlo je ešte horúce, tak kým trošku vychladne, idem sa aj ja dať do poriadku," informuje Juro a nechá nás s gejšou osamote. "Môžem si dať na balkóne cigu?" spýta sa Čo-Čo-Sun. "Jasné, poď," vyjdeme a oprieme sa o zábradlie. Gejša vytiahne cigaretu a zapáli si. "Gabo, počuj, ako ťa mám dnes večer oslovovať? Čo-Čo alebo Gabo?" priznám zmätene. Pobavene vyfúkne koliesko dymu. "To nechám na teba," odpovie.

Chvíľu kukáme dole na ulicu a potom sa váhavo opýta: "Ty už nie si s Peťom?" Udivene sa na neho zadívam. "No, keď tu bývate s Jurom..." "S Jurom sme len spolubývajúci! A Peťo... Peťo je blbec!" Do toho mi zazvoní telefón. Volá Alica. "Prepáč, toto musím zdvihnúť!" poviem Gabovi a trielim do svojej izby.

Pokračovanie: 

https://rostowa.blog.sme.sk/c/543988/juro-dava-klinec-vecera.html

Natália Rostowa

Natália Rostowa

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tu publikujem v kapitolách svoju prvotinu - svieži román, ktorý začína poviedkou Rozumbrada. Želám pohodové čítanie Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu