reklama

A zábava môže začať...

9.kapitola, II.zväzok

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Napíšem smsku šéfovi, že som naspäť v Bratiske a teda ruším zajtrajšiu dovolenku. Mobil hodím na posteľ a otvorím skriňu. Tak čím ohúrim Jura? Nechcem nič prvoplánové. Preberám vešiaky a hodnotím: Toto nie, toto možno, no toto v žiadnom prípade, toto... 

Zapípa mi odpoveď od šéfa. "OK. Tak nás príď pozrieť na BRaK. Sme blízko hlavného stage." Uff. V zhone okolo Miňovej nehody som na festival zabudla. Sú skoro dve hodiny. Pôjdem tam? Vlastne je to super nápad! Pred Jurom budem aspoň tajomná. V skrini naďabím na bodkované šaty. Sú maxi dlhé, ale odhaľujú ramená. Látka je biela s čiernymi bodkami a ramienka z červených stužiek. Bingo! Milujem na nich, že bodky hore sú malé, v páse sa postupne zväčšujú a dole sú už vo veľkosti tenisových loptičiek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V šatách idem do kúpeľne. Nahodím makeup, akoby som fakt išla na rande. Keď vojdem do kuchyne, Juro čistí zeleninu. "Počuj, Jánošík," oslovím ho. Otočí sa na mňa. Premeria si ma obdivným pohľadom. "Drahá, ale večera ešte nie je hotová!" povie a ukáže na rozkrojenú cibuľu. "Ja idem von, tak len, že kedy mám byť späť," poviem akože ledabolo. Aby som neprezradila, že sa teším na večeru a namä na ten duel, Gabo vs. Juro.

"A kto mi bude pomáhať čistiť zeleninu a vyhadzovať pripálené hrnce? Há?" spýta sa s hranou výčitkou. Musím rýchlo zmiznúť, lebo vyzerá fakt sladko. "Už som dohodnutá, sorry," odpoviem. "Ale o šiestej nech si tu!" počujem za sebou. V hale sa obujem a beriem kabelku. Idem autom, v nedeľu býva mesto prázdnejšie. Zdržia ma len obchádzky rozrýpaných megadier na ceste. Typická Brati v lete, turistom ponúka lešenia chátrajúcich budov a obnažené potrubia v asfalte vozovky...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaparkujem bez toho, aby som z auta čokoľvek stratila alebo odtrhla. Založím si rúško, zaplatím dobrovoľné vstupné. Počasie fandí akcii, ľudí je tu akurát, aby dodržali predpísané odstupy. Ak si odmyslím dezinfekciu v každom stánku a rúška na tvárach, je to akoby sa žiadna pandémia nekonala. Zvítam sa decentne s kolegyňou a šéfom. "Tohtoročná účasť je nad očakávania," šéf ukáže na kopiace sa prázdne prepravky. "Predali sme viac kníh..." pokračuje nadšene. Prichádzajú ďalší knihomoli, striedame sa v obsluhe. 

Čas mi preletí tak rýchlo, že tesne stíham prísť domov na šiestu. Keď vychádzam po schodoch, Gabo práve zamyká dvere bytu, na sebe má oblečené kimono. Keď sa na mňa otočí, na tvári má makeup ako gejša, nechýba parochňa s perličkovým kvetom. Zatvorím oči a ešte raz sa na neho pozriem. Nie, nie je to sen! Neviem, ako mám zareagovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Ahoj, Simona," povie, akoby nič a na biele ponožky si nasúva japonské dreváky. OMG. Možno som si niekedy predstavila, ako sa asi bozkáva, ale je to preč, nenávratne preč... "Dnes Juraj robí ten filmový večer. Povedal, že mám prísť v kostýme obľúbenej postavy. A ja milujem operu Madama Butterfly!" spojí dlane na hrudi a pokloní sa mi. Stratím reč, no nakoniec poviem: "No poď, ty Madama, nech nemeškáme."

Toto vyzerá na nezabudnuteľný večer... 

Pokračovanie: 

rostowa.blog.sme.sk/c/543943/klietka-blaznov-alebo-blbec-na-veceru.html

Natália Rostowa

Natália Rostowa

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tu publikujem v kapitolách svoju prvotinu - svieži román, ktorý začína poviedkou Rozumbrada. Želám pohodové čítanie Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu