reklama

Nová výzva

8.kapitola, II.zväzok

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nedeľa. Prebúdzam sa na poludnie. Cez žalúzie svieti slnko. Zakryjem si tvár vankúšom a hodnú chvíľu tak ostanem. Mám sucho v ústach a menšie okno. Lenivo sa ponaťahujem a vstávam z postele. 

Idem do kúpeľne a dám napúšťať vaňu. V zrkadle spozorujem mývala - dokelu, išla som spať namaľovaná! Odlíčim zvyšky makeupu a zoblečiem sa. Vo vani sa po krk ponorím do víru éterických olejov. Toto som potrebovala, netreba zakaždým chodiť do Piešťan. 

Keď sa mi pokožka na prstoch začne šuveriť ako starej babke, nohou na dne vane našmátram štupeľ a vytiahnem ho. Vstanem, nech zo mňa stečie galón vody. Natiahnem sa za uterákom. Keď vystúpim z vane, cítim sa ako znovuzrodená. Zvesím župan z dverí kúpeľne a oblečiem si ho. Vyfénujem vlasy a idem variť "rannú" kávu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vybitý mobil ma čaká na stole. Napojím ho nabíjať a pritom spustím kávovar. Nepočujem, že dnu vošiel Juro. Podíde ku mne a dá mi pusu do mokrých vlasov. Môj župan nie je froté, ako ten čo mal včera on. Môj je z hodvábneho saténu. Jeho froťák mu zakrýval tuším aj lýtka, môj Morgenmantel mi dočiahne ledva do polovice stehien... "Ahoj, Divožienka," povie a žiadostivo si ma premeriava.

V rukách drží eko tašky s nákupom. Nasucho preglgne a povie: "Mám aj tvoj jogurt." Z jednej tašky vykúkajú dve francúzske bagety, z druhej záľaha zeleninových a bylinkových vňatí. Jáj áno - pamäť mi vyštrachá spomienku - dnes je tá večera. Ale prečo mi povedal Divožienka? Snáď sme spolu my dvaja včera... Rozmýšľam tuho, čo si pamätám... Sedeli sme tu a... A bože, ja som sa pripila z toho prosecca. Málo som jedla, tak mi stúplo do hlavy. No, nevyspala som sa s ním, či? Spomínam si na bozk pred izbou... No tam to hádam skončilo. OMG...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Divožienka?!" spýtam sa a vyvalím oči. Prosím len nech nepovie, že som bola divoká a že sme si to parádne užili! Asi vyzerám dosť vystresovane, lebo po chvíli povie: "Aha, ty fakt nevieš?" usmeje sa. No nazdar, som štetka! Poznala som ho 3 hodiny a už s ním skončím v posteli! Kde ostala moja zásadovosť? Och, prepadnem sa od hanby! A ja tu s ním mám bývať! "Ale buď si istý, že sa to nikdy nezopakuje!" poviem na obranu. "Počkaj, ako to myslíš?" spýta sa. Počula som v tej otázke iróniu? "No predsa to, čo sme včera robili..." poviem a cítim, že sa červenám až po uši. 

Juro vyvalí oči: "Akože, už sa spolu nikdy nebudeme..." Skočím mu rázne do reči: "Už nikdy!" "Nechápem," povie zachmúrene. "Vieš, ja," pokúšam sa nájsť znovu rozvahu, "ja som iná, ja nie som taká..." "Aká?" spýta sa a hľadí mi zvedavo do očí. Zatvorím si župan až ku krku ako mníška. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Ja sa prosto nevyspím s niekým, koho poznám pár hodín!" odpoviem. "Ale veď ok," povie Juro a po chvíľke dodá: "Ahá, ty si myslíš, že sme spolu včera spali?" povie pobavene. "No možno som staromódny, ale nezvyknem spávať so spolubývajúcou. Je to na môj vkus zbytočná komplikácia..."

"Tak prečo si mi povedal Divožienka?" spýtam sa priam hystericky. "Ale veď sa kukni na svoj kvetovaný župan..." usmeje sa. 

Mobil mi v tom momente zazvoní. Mamka. "Ahoj, mami," ozvem sa, odpojím nabíjací kábel a schmatnem kávu. Odchádzam telefonovať do svojej izby. Preberieme čo doma nové, Miňa aj starkej výstavu. Treba to prísť pripraviť. "Kedy prídeš, dievčatko?" spýta sa nakoniec. "Prídem budúci víkend," sľúbim a rozlúčime sa. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hneď, ako skončíme, mi volá Milica. "Sme s Ivom na výlete. Bol to darček na moje meniny." Vykladá mi čosi o chate Libušín. "Komplet ju obnovili podľa Jurkovičovho originálu!" rozplýva sa do mobilu. "Aj nábytok a lustre, a tie maľby..." Chcem z nej vytiahnuť, kedy sa dovalí späť. No tá ma nepúšťa k slovu. Potom sa však ukľudní a dozviem sa, že v utorok sú naspäť.

Keď zložím, otočím sa ku skrini a hľadám dačo šik. Takže Jurovi sa páčim, ale kým som jeho spolubývajúca, nič z toho nebude... Môžem ho aspoň provokovať, zábava sa začína!

Pokračovanie: 

https://rostowa.blog.sme.sk/c/543846/a-zabava-moze-zacat.html

Natália Rostowa

Natália Rostowa

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tu publikujem v kapitolách svoju prvotinu - svieži román, ktorý začína poviedkou Rozumbrada. Želám pohodové čítanie Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu