reklama

Pozvánka na večeru

7.kapitola II.zväzok

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Juro z Terchovej je dedinčan ako ja, takmer súsed. Zo spolubývajúceho Gagarina sa vykľul Jánošík! Keď si odstránil jogurtovú masku, uvidela som konečne aj jeho tvár. Šumný chlapec. A nebolo to tým proseccom, čo som si dala... 

Kecáme v kuchyni za stolom. Postupne mizne zelenina z chladničky. Netreba žiadny lexikón kúziel, na zajace sa meníme dobrovoľne: chrúmeme nakrájané mrkvy, kaleráby, uhorky... K nim upiekol na suchej panvici tekvicové jadierka. Osolený dzobanec k zelenine...

"Neboj, dám si aj rezeň, ale v lete ma naši zásobujú zo záhrady. Tak načo v teple riešiť vyprážané." Zdvihne sa a zamieri k chladničke. "Ovoňaj tento sirup, úplný životabudič!" odšrófuje uzáver. "Mňáám," ňuchám dobrotu. Juro mi rovno urobí malinovku. Hltavo ochutnám. Na jazyku mi ostane malinová chuť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Juro si fľašu položí k ústam a dá si hlt sirupu. Teraz máme obaja malinovú chuť na jazyku. Škoda, že každý zvlášť, napadne mi.... Potom zase debatíme a dotkne sa mojej ruky. "Čo to máš za jazvu?" spýta sa ma. "To som spadla z višne." Obaja vybuchneme smiechom. "Fakticky. Tu v Bratiske. Cez prázdniny. Hrali sme sa na Majku z Gurunu..." vysvetľujem príhodu z detstva. V gumených čižmách sa blbo liezlo na strom, šmýkalo to ako ďas. "Sádra v lete, pokreslená od kamarátov, výsada, čosi ako dnes tetovanie."

"Ale ty máš tetovanie, však?" spýta sa ma. "J-jasné, že mám," poviem. Uhádne, že klamem. "Tak ukáž," povie rovno. "Najprv ty!" nenechám sa len tak zahnať do úzkych. "Jáj, no dobre," povie s potmehúdskym úsmevom. Odsunie stoličku, odhalí široké plecia a tmavé boxerky. Tetovanie začína od pravého lakťa hore cez hruď a končí - vlastne nekončí... "Ešte to treba dorobiť. Pôjde to až sem," ukáže na vymakané stehno. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čakala som morskú pannu obtočenú okolo jeho tela, ale toto ju predčilo. Mám chuť sa jeho tetovania dotknúť. "Bolelo to?" pýtam sa. "Ha, som vedel, že nemáš tetovanie! By si sa nepýtala," odhalí ma. "Nie, nie je to bolesť, už som si zvykol." Opäť sa zahalí do županu. Moja fotografická pamäť stopne natáčanie videa. Uff.

"Inak, stretol som týpka s bajkom na schodoch. Zabudol som meno. Býva pod nami..." "Gaba?" spýtam sa. Myslela som, že odcestoval do Edinburgu. "Áno, Gabriel. Archaniel Gabriel. Už si to budem pamätať," povie Juro zamyslene. "No, v každom prípade som ho pozval na večeru. Chcel som sa tu trochu pozoznamovať, kým prídeš ty. Prišla si skôr, hádam ti to nevadí. Budem poctený ak sa k nám zajtra pridáš. Robím skvelé ratatouille..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"A nepojedli sme práve všetky ingrediencie?" pýtam sa. Okrem cibule sme tuším zbaštili všetko... "Pohoda, ráno dokúpim. Inak, keď sa už bavíme o ráne, sú tri preč. Poď, ideme spať!" navrhne. Nastavím líce: "Chcem pusu na dobrú noc!" rozkážem trochu pripito. Schytí do rúk moju tvár a vášnivo ma pobozká. Potom ma chytí za plecia a ako robota ma strčí do mojej izby. "Dobrú noc, princezná!" a zatvorí dvere zvonka. Počujem, ako tam chvíľu čaká a potom odkráča do svojej izby. 

Zajtra tu budem mať Gaba a tohto fešného Jura. Vianoce alebo koniec sveta?!

Pokračovanie:

rostowa.blog.sme.sk/c/543532/nova-vyzva.html

Natália Rostowa

Natália Rostowa

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tu publikujem v kapitolách svoju prvotinu - svieži román, ktorý začína poviedkou Rozumbrada. Želám pohodové čítanie Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu